tag:blogger.com,1999:blog-5259301319321901284.post6749199988787736620..comments2022-08-10T23:58:59.471+02:00Comments on Digitální Volo: Pool of Radiance – stíny nad PhlanemMateejhttp://www.blogger.com/profile/03605689240731686669noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-5259301319321901284.post-68731580888016792132022-08-10T23:58:59.471+02:002022-08-10T23:58:59.471+02:00Díky za commenty, jsem rád, že to tu někdo i po té...Díky za commenty, jsem rád, že to tu někdo i po té několikaleté odmlce ještě čte. :-) Můj příspěvek klasicky vyzněl až neférově negativně, hra mě bavila a užil jsem si ji. (Ale nedokážu nevnímat a nezmínit to, co mi na ní vadilo.)<br />Crpgaddict mám rád, má to hodně dobře srovnaný, i když vkus na hry a jejich soubojové systémy je samozřejmě do značné míry subjektivní věc (ale nějaká ta objektivní měřítka se najít dají). <br />A jsou tady taky věci, které můj a addictův úhel pohledu odlišují. On hrál Pool of Radiance poprvé už v mládí, takže ten dobrý dojem z něj má zarytý hodně hluboko pod kůži a hraje u něj roli i nostalgie. I v rámci svého blogování se dostal k PoR v kontextu dobových her, protože k nim přistupuje chronologicky, a v takové konkurenci ty výjimečně dobré tituly, mezi které PoR určitě patří, září ještě víc. (Nemluvě o tom, že nepřeskakuje, takže než se od jedné hry v goldbox enginu dostane ke druhé, musí se prokopat desítkami průměrných a podprůměrných titulů.) <br />Pro mě PoR nepředstavuje nostalgickou vzpomínku (tou je pro mě Dungeon Master a Eye of Beholder) a při hraní a vstřebávání dojmu z PoR se nesnažím vymazat si z hlavy zkušenosti z her, co přišly po něm, jako je třeba Baldur's Gate.<br />Další věc je, že addict má rozhodně vyšší odolnost vůči repetitivnosti než já. Naopak na jiné věci je zase citlivější než já, třeba PoR vytýká nefunkční ekonomiku, která by mně zas až tolik nevadila, ale mezi negativy ji zmiňuji, protože je nefunkční skutečně absolutně.<br />Další věc, kterou jsem si vlastně poprvé přečetl u addicta a musel jsem mu dát za pravdu, je, že herní systém Dungeons & Dragons, zejména použitý 1:1, není pro počítačovou hru žádné terno. :-(Mateejhttps://www.blogger.com/profile/03605689240731686669noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5259301319321901284.post-80216153032593183812022-08-10T17:33:43.598+02:002022-08-10T17:33:43.598+02:00Naprosto chápu, že některé prvky, které baví jedno...Naprosto chápu, že některé prvky, které baví jednoho /třeba mě/ se nemusí líbit jinému. Já jsem moc rád, že někdo je ochotný si PoR zahrát a napsat o tom několik článků! Fakt klobouk dolů. Co se týče soubojů, já osobně je mám za nejlepší, co kdy se v crpg objevilo. Beru ale samozřejmě soubojový enginu obou goldbox sérií, protože se malinko vyvíjel a vylepšoval. <br /><br />Nejprve jsem chtěl reagovat na všechny výtky, ale to bylo as na dlouho. Navíc někdo jiný už si dal práci a combat engine podrobil recenzi:<br />https://crpgaddict.blogspot.com/2011/06/pool-of-radiance-combat.html<br />Myslím, že shrnul vše podstatné, co se mně na bojích v PoR líbí. Zážitků mám stále z hraní této hry fůru a dodnes na některé souboje (či sérii soubojů) vzpomínám. Cítil jsem se v nich prostě nejlépe.Richmondhttps://www.blogger.com/profile/06289646021266720081noreply@blogger.com