Přestože moje nadšení i očekávání od vydání této hry trochu opadlo, jsem moc rád, že se k ní konečně dostávám. Tím spíš, že jsem si ji koupil teprve minulý týden v rámci slev na Steamu, čímž jsem si mimo jiné odpověděl na vlastní otázku nadhozenou v mém posledním článku na toto téma, tj. zda koupit hned, nebo počkat na nějakou slevu. :-)
A musím přiznat, že jsem za tu slevu rád. Jak už jsem zmínil v předcházející větě, už před vydáním jsem váhal, zda to bude stát za to. A recenze, které jsem si po vydání přečetl, mé pochyby jenom posílily.
Jaké jsou tedy první dojmy, nebo spíš jakých změn si hráč všimne hned?
- Black Pits stojí úplně mimo, takže skutečně fungují jenom jako jakási aréna, a to, co se v nich stane, nemá na hru samotnou téměř žádný dopad.
Snímek z úvodní animace Black Pits. |
- Při tvorbě postavy se vám nabízejí kity povolání a pět nových portrétů (moc hezkých).
- Všechna dema (ať už intro, odpočinková animačka nebo animace před jednotlivými kapitolami) jsou nová, což je na jednu stranu plus, na druhou stranu nejsem z jejich stylu bůhvíjak unesený.
Animace při příjezdu do Friendly Arm Inn má příjemně temnou atmosféru, stylizované "kulisy" animačky se povedly. |
Ale u Nashkelu už mi to tak nepřijde. |
- Hra je upravená pro moderní rozlišení, což je vidět zejména obrazovkách jako je menu, inventorář, deník postavy apod. (při pohledu do herního světa velký rozdíl nevidím).
- Sem tam je namluvené NPC, které bylo předtím němé. Ale možná to je jen můj dojem.
- Některé hudební stopy jsou upravené, některé jsou úplně nové (ale i tohle je možná jenom můj dojem).
- Poměrně záhy taky narazíte na první nové postavy, Dorn postává už ve Friendly Arm Inn.
- Předměty na zemi stejně jako truhly se vám zvýrazní stisknutím tabulátoru (tohle jinak šlo až v Throne of Bhaal).
- Šípy apod. se lépe skládají na sebe, na jednom políčku inventoráře jich může být až 80.
- Na ikonkách postav se vám nezobrazují jenom jejich kouzla a stavy, ale i akce, které mají provést.
Vlastně se dá říct, že pokud bylo největším problémem modů to, že ne vždy byly optimálně odzkoušené a zejména při instalaci několika různých najednou mohlo vyjma vylepšení docházet k zabugování hry, tvůrci BGEE zvolili stejný přístup. Jenže jim za to narozdíl od moderů platíte.
Každopádně pořád to je super hra, o tom žádná. A abych si ji udělal ještě víc nerd friendly, rozjel jsem v ní svůj projekt all bard party. Ale o tom až příště.
Žádné komentáře:
Okomentovat