pondělí 15. července 2013

Baldur's Gate: Enhanced Edition - První dojmy



Přestože moje nadšení i očekávání od vydání této hry trochu opadlo, jsem moc rád, že se k ní konečně dostávám. Tím spíš, že jsem si ji koupil teprve minulý týden v rámci slev na Steamu, čímž jsem si mimo jiné odpověděl na vlastní otázku nadhozenou v mém posledním článku na toto téma, tj. zda koupit hned, nebo počkat na nějakou slevu. :-)


A musím přiznat, že jsem za tu slevu rád. Jak už jsem zmínil v předcházející větě, už před vydáním jsem váhal, zda to bude stát za to. A recenze, které jsem si po vydání přečetl, mé pochyby jenom posílily.

Jaké jsou tedy první dojmy, nebo spíš jakých změn si hráč všimne hned?

  • Black Pits stojí úplně mimo, takže skutečně fungují jenom jako jakási aréna, a to, co se v nich stane, nemá na hru samotnou téměř žádný dopad. 
 
Snímek z úvodní animace Black Pits.
  • Při tvorbě postavy se vám nabízejí kity povolání a pět nových portrétů (moc hezkých).
  • Všechna dema (ať už intro, odpočinková animačka nebo animace před jednotlivými kapitolami) jsou nová, což je na jednu stranu plus, na druhou stranu nejsem z jejich stylu bůhvíjak unesený.
 
Animace mají styl jakoby papírových kulis, které se občas loutkovitě pohnou a kamera na zaostřuje nebo přes ně přejíždí. Ale třeba při odpočinku je do toho přidaná klasická animace ohně. Dohromady nic moc.
 
Animace při příjezdu do Friendly Arm Inn má příjemně temnou atmosféru, stylizované "kulisy" animačky se povedly.

Ale u Nashkelu už mi to tak nepřijde.
  • Hra je upravená pro moderní rozlišení, což je vidět zejména obrazovkách jako je menu, inventorář, deník postavy apod. (při pohledu do herního světa velký rozdíl nevidím).
  • Sem tam je namluvené NPC, které bylo předtím němé. Ale možná to je jen můj dojem.
  • Některé hudební stopy jsou upravené, některé jsou úplně nové (ale i tohle je možná jenom můj dojem).
  • Poměrně záhy taky narazíte na první nové postavy, Dorn postává už ve Friendly Arm Inn.
  • Předměty na zemi stejně jako truhly se vám zvýrazní stisknutím tabulátoru (tohle jinak šlo až v Throne of Bhaal).
  • Šípy apod. se lépe skládají na sebe, na jednom políčku inventoráře jich může být až 80. 
  • Na ikonkách postav se vám nezobrazují jenom jejich kouzla a stavy, ale i akce, které mají provést.
Během prvních pár hodin tedy máte skutečně pocit, že hrajete novou, naleštěnou a po grafické stránce dotaženou verzi BG, v některých okamžicích se dá přímo říct remake. Jenže vedle toho si od samého začátku všímáte věcí, které nefungují tak, jak mají. Jsou to maličkosti, třeba když si při tvorbě postavy vybíráte, jakým hlasem bude mluvit, a chcete si pustit ukázku, tak častěji nefunguje než funguje. Nicméně těch maličkostí je víc, a především, když jsem si před rokem nainstaloval klasickou verzi BG a dotáhl to až někam do Cloakwoodu, žádných takových problémů jsem si nevšiml, po technické stránce byla hra bezvadná. Holt dneska už jsme tak trochu zvyklí na to, že se vydávají bety, které se okamžitě po vydání patchují, ale dřív to nebylo zvykem. Na větší problém jsem zatím nenarazil, ale po internetech se člověk o technické stránce BGEE nedočte mnoho dobrého.

Vlastně se dá říct, že pokud bylo největším problémem modů to, že ne vždy byly optimálně odzkoušené a zejména při instalaci několika různých najednou mohlo vyjma vylepšení docházet k zabugování hry, tvůrci BGEE zvolili stejný přístup. Jenže jim za to narozdíl od moderů platíte.

Každopádně pořád to je super hra, o tom žádná. A abych si ji udělal ještě víc nerd friendly, rozjel jsem v ní svůj projekt all bard party. Ale o tom až příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat