čtvrtek 18. července 2013

Baldur's Gate: Enhanced Edition - All Bards Party


Jak už jsem zmínil v jednom ze svých starších článků, na projekt celobardské skupinky v BGEE jsem si dělal celkem vážný zálusk. Něco podobného jsem totiž zkusil v Icewind Dale a výsledek byl ohromující - 6 bardek si vedlo nesrovnatelně lépe než klasicky strukturovaná partička, ve které je od každého povolání někdo.


Bylo to především proto, že herní efekt stejné písně hrané více bardy nebo bardkami se sčítal, což je hezké u základní bardské písničky (+1 k útoku, +1 ke zranění a +1 k sejvům), ale u War Chant of Sith, kterou v IWD dostávají bardi na 11. úrovni, to byl naprostý overkill, protože když si -2 bonus k AC, 10 % resistanci vůči fyzickým zraněním a regeneraci 2 hp za kolo vynásobíte pěti, tak je z šesté bardky nesmrtelný avatar písně.

Jenže v BG to je něco jiného. Bardská písnička je ve hře jenom jedna, ta základní, a její efekt se nesčítá. Na druhou stranu Enhanced Edition přináší do hry tři kity - blade, skald a jester, které mají celkem hezké abilitky nebo modifikace písniček. Jenže ty se týkají jenom hlavní postavy, kterou si hráč zakládá, ty, které přibere po cestě, mají smůlu. Ale tím není komplikacím zdaleka konec.

První věc je sehnat vhodné kandidáty. Vyjma hlavní postavy jsou tady dva originální bardi, Eldoth a Garrick, a mezi zbývajícími 27 postavami lze nalézt jenom dvě, Safanu a Imoen, které lze teoreticky dual classovat na barda (multiclassovat barda nelze a dual classování se dá provést až při přestupu na třetí level). Bardové totiž v druhé edici byli omezení rasou (člověk nebo půlelf) a přesvědčením (alespoň jedna část přesvědčení musí být neutrální), měli poměrně náročné požadavky na minimální hodnoty vlastností (obratnost 12, inteligence 13, charisma 15). Další háček spočívá v tom, že při dual classování musí mít nové povolání všechny (v případě barda tři) vlastnosti s daným minimem hodnotu dokonce 17(!), což Safana dokáže splnit pouze s knihou zvyšující o 1 bod inteligenci a Imoen s podobnou knihou na charismu, které jsou poházené někde po Pobřeží mečů. (Každou z výše uvedených informací jsem krvavě vygooglil - já kretén, kdybych se pořádně podíval do manuálu, tak bych to tam všechno našel.) Smířil jsem se tedy s tím, že kvůli složení vysněné skupinky budu nucen oběhat celé Sword Coast.

Dalším úkolem tedy bylo shromáždit v jedné skupince všechny členy mé budoucí kapely, a to co nejdříve, abych je mohl s co nejmenší ztrátou přehodit na bardy nebo ovlivňovat jejich přestupy. Imoen jeden nabere hned, Garricka vzápětí. Eldoth čeká v Cloakwoodu, ale přístup do něj se otevře až postupem hry, tedy po absolvování dolů v Nashkelu a vyřešení návštěvy v táboře banditů, takže jako čtvrtá do party se nabízí Safana, která se navíc potuluje celkem po ruce. Jenže ouha, ta jde po pirátském pokladu, s jehož získáním chce ode mne v dohledné době pomoct, jinak se na mě vykvajzne. Poklad je sice poblíž, ale cestu k němu mi blokují sirény a samotný poklad hlídají golemové, což je na moje prvolevelové postavy trochu moc silná káva. Takže hurá do Beregostu pro Neeru a do Nashkelu pro Dorna jako posily. Když jsem toto provedl, tak těsně před vstupem do jeskyně s pokladem několik členů mojí skupinky vylevelovalo, konec konců, při boji se sirénami jsem se pěkně zapotil a expy tomu odpovídaly. Bohužel jsem se v tomto okamžiku dočkal krutého zklamání - Imoen totiž postoupila na třetí úroveň, takže jsem se konečně mohl podívat na menu přestupu na dual classu a v něm jsem zjistil, že dual classa na barda není možná. Prostě navíc k těm všem překážkám (které jsou v souladu s pravidly AD&D) v BG funguje omezení, že dual classy mohou vytvořit jenom takovou kombinaci, která je možná při multiclassování, a to s žádným bardem nepočítá.


Což znamená, že z all bard party se stala partička ve složení mé hlavní postavy, Garricka, v brzké budoucnosti Eldotha a pak už buď nikoho (to by pro mě bylo také něco nového, nehrát s plnou družinou) nebo s 1-3 novými EE společníky. No, to by konec konců taky šlo. Konec konců, blíž už se ideálu skupinky složené pouze z bardů v BG nedostanu, protože na rozšíření variant multiclassových kombinací neexistuje ani mod.

Žádné komentáře:

Okomentovat