pátek 26. února 2016

Darklands - Vítejte v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. (A taky na Slovensku.)


Já jsem vlastně Darklands ani hrát nechtěl, jenom jsem do nich chtěl nakouknout, vyzkoušet si je. A stejně tak jsem o nich nechtěl psát. Ale když jsem zjistil, že Německo v 15. století znamenalo i Čechy, Moravu, Slezsko a Bratislavu, tak jsem si řekl, že něco takového nemůže digitální herní kartograf opominout.



Geograficky, teda alespoň pokud jde o řeky, hory, zálivy a umístění měst, je hra velice přesná. Z hlediska místních zeměpisných názvů a toho, kde jakému městu vládne, působí hra velmi přesvědčivě tam, kde se člověk moc nevyzná, ale jakmile doputujete na známou půdu, tedy do Čech, jisté nesrovnalosti se objeví.



Takže z měst našich krajů můžete navštívit (zleva doprava) Jáchymov (možná trochu překvapivá volba, ale bylo to významné horní město), Křivoklát (ten upřímně řečeno moc nechápu, ale nejsem historik), Prahu, Kutnou Horu, Brno, Olomouc, Těšín a vpravo dole Bratislavu.

To velké vpravo u mostu je Praha. To malé úplně vlevo je Křivoklát. Vypálenou vesnici dole jsem napřed považoval za Beroun, ale po důkladnějším srovnání s mapou jsem došel k závěru, že je to spíš Karlštejn, Třebaň nebo Řevnice, což se kuriozně blíží místům, která trvale obývám. Je fajn, že sedí i umístění a rozloha Křivoklátských lesů a Brd.

Hm, taky takhle vypadají vesnice, ve kterých jsem vymýtil satanistický kult.

Křivoklát je celkem díra a Berounce se tehdy neříkalo Berounka. Ani Beraunka.


Vyjma městeček najdete na mapě i nějaké ty vísky. Tahle leží na Labi, zhruba tam, kde jsou dnes Neratovice nebo Kostelec nad Labem. Autoři ji ovšem pojmenovali poněkud zjednodušeně Elbe.

Das stimmt! Až na to, že moje reputace v samotné Praze byla sice unknown (0-1), neboť jsem do ní právě dorazil, ale moje reputace v celé říši už byla na úrovni Famous Heroes (418), takže by o mě přecejen mohli něco slyšet.

Staromák sedí, Dobytčí trh na pohůdku, Hradcanyschloss už je hodně na hraně a Gasthaus zklamal generickým pojmenováním, protože hlavní městská zájezdní hospoda má ve většině německých měst v Darklands unikátní název (i když nevím, zda autentický).

Menší město pražské, nynější Malá Strana, coby nebezpečný slum? Nejsem si úplně jistý...

I tady mrzí trochu generický Dom, protože je skoro určitě řeč o katedrále sv. Víta. Jinak veškeré podkladové obrázky jsou stejné pro všech cca 50 měst ve hře, i když tahle silueta hodně připomíná Sv. Víta (tedy v jeho novogotické podobě, tehdy dvě věže neměl).

Betlémskou kapli (opět s generickým obrázkem) jsem navštívil 14. října 1404...

... takže tento generický vousáč, se kterým jsem v ní mluvil, byl témeř jistě Jan Hus (podle jejího webu se stal jejím správcem v březnu 1402 a kázal v ní až do roku 1412). Nicméně tato míra detailu je už nad rámec hry (ač manuál mluví o husitech v Čechách velmi obšírně).
 
Jako bych tam byl dneska.

Novoměstská radnice je trochu nelogicky umístěná na Staroměstské náměstí. Nicméně důležitou roli hrály v 15. století obě radnice.
Vždyť jsem to říkal, že to s tou mojí údajnou neslavností nebude tak horké. Už jenom to, že mne český král (na Novoměstské radnici, ehm) přijal, značí, že už jsem někdo. Na druhou stranu, Václav IV. tehdy zrovna nebyl silný v kramflecích, takže se nelze divit, že poskytl audienci kdejakému dobrodruhovi.
Ale zas tak špatně, jak by se mohlo zdát z úkolu, kterým mě chtěl pověřit, na tom snad proboha nebyl. Mimochodem, císařem svaté říše římské, která víceméně odpovídá herní ploše Darklands, byl v těchto letech jakýsi Ruprecht I. (předpokládám, že vládl za asistence zvířátek pana Krbce).
Kutná Hora

Je to samozřejmě jenom shoda okolností, ale známá Sv. Barbora se začala stavět v r. 1388 a stavba postupovala velmi zvolna, takže v roce 1404 možná skutečně nebylaq well-known.

Když hodím Elendsviertel do Google překladače, tak mi vypadne "slum". Tak to bylo trochu levný. (V některých německých městech jsou slumy pojmenované unikátně, i když asi ne autenticky.)
Jáchymov. Veškerá pojmenování míst a budov ve městě jsou zcela generická.
Bratislava
Bratislava je pojednána generičtěji než Praha. Z povšechnosti se pozitivně vymyká katedrála sv. Martina, negativně zas název městské pevnosti Mesto. Příjemným bonusem je nadělení univerzity o pár set let dříve.
Brno, spravované obervortem (nevím, jaký je český ekvivalent) pro markraběte moravského.
Spilbergschloss je rozhodně lepší než Hradcanyschloss. Jinak bohužel velmi generické. Fialové pozadí je proto, že už je po setmění. Zelnému trhu v Darklands říkají Parnassusplatz. Budiž.
Olomouc. Samé generické názvy, s výjimkou Marienkirche (pravděpodobně jde o zaniklý kostel svaté Maří Magdaleny).
Těšín. Bohužel i zde je vše generické, s výjimkou Piasten-turm coby názvu hradu.

Žádné komentáře:

Okomentovat