úterý 9. května 2017

Dragons of Flame - Tasslehof's Map Pouch



Když bylo jasné, že už nějakou chvíli bloumám místnostmi pevnosti Pax Tharkas a podzemí Sla-Mori jsem nechal za sebou, začal jsem být nesvůj, že stále nemám meč Wyrmslayer. Znamenalo to, že jsem musel ve Sla-Mori něco přehlédnout, a tudíž že se tam jednak musím vrátit a jednak že se musím pokusit podzemní část hry zmapovat. Což je činnost, která ke hraní starých RPG patří, i když mě v mých mladých letech nikdy nelákala - buď jsem dával přednost hrám s automapou nebo hrám, k nimž vyšla mapa ve Score nebo Excaliburu.




Další známé místo z knihy, část zabezpečovacího mechanismu, který v případě aktivace zavalí hlavní bránu pevnosti.
Narozdíl od prvního dílu bylo zmapování DoF proveditelné. Se znázorněním jsem se celkem sžil, jak už jsem zmínil v prvním příspěvku, tady se můžete kdykoli otočit o 90 stupňů, ať už jste v úzké chodbě nebo ve velké místnosti, a ty jsou navíc udělané skutečně trojrozměrně, zatímco v prvním dílu byly velké místnosti nebo prostranství udělané jako chodby a otáčet jste se mohli jenom v místě jejich křížení (ano, je to těžké na představivost, proto se taky některé části ruin v prvním dílu prakticky nedají zmapovat).


Dvěma trollů letí vstříc můj Fireball.

Nejdřív jsem stál před před klíčovou otázkou - mám nahrát starý save a začít s mapováním úplně od začátku, nebo mám začít z místa, kam až jsem došel, a vracet se zpátky na začátek? Druhá možnost znamenala, že dungem projdu jednou směrem zpátky na začátek (kde snad najdu ten zasranej meč) a pak znovu vpřed až na místo, kde teď jsem. Vlastně to celé projdu dvakrát. Nebo můžu zvolit první možnost, kde sice celý dungeon projdu jenom jednou, ale budou v něm všechny potvory a vyjma toho se může stát, že i přes mapování někde zakufruju nebo minu nějaké tajné dveře (procházel jsem přes troje).
Zvolil jsem první variantu a tohle je výsledek:

Jelikož tímto podzemím postupujete od nejnižších pater směrem vzhůru, tak je nejvíc nahoře podzemí Sla-Mori přecházející ve sklepení pevnosti Pax Traxas a nejníž je nejvyšší patro jedné z věží.

Voila, jediná mapa podzemí hry Dragons of Flame, kterou můžete na internetech najít, je právě tahle!
(Teda, ještě je tady clue book na stránkách Museum of Computer Adventure Game History, v něm jsou kompletní mapy i s popisky. Ale to by jednak byla srabárna a jednak jsem na to přišel až se zpožděním.)
Jelikož jsem už byl relativně daleko, když jsem se začal vracet, loot na již prošlých místech jsem musel dávat dohromady z hlavy, takže možná tu a tam něco chybí. Ne že by na tom nějak sešlo, jediný loot nezbytný k dohrání je meč Wyrmslayer.
Při mapování jsem minul jednu tajnou místnost - a celé nejhornější patro pevnosti, ale ani v jednom z těchto míst vlastně nebylo nic důležitého. Na existenci těchto dvou lokací jsem přišel, až když jsem hotovou vlastní mapu srovnal s mapou z originálního modulu.
Od začátku jsem počítal s tím, že zdi mají tloušťku jednoho čtverce, jenže nemají, jak mi později došlo. Nicméně přepočet mapování jsem nezměnil, pouze jsem začal zdi vyznačovat černou čarou tam, kde by se prostě jednočtvercová zeď nevešla.




Pro srovnání uvádím příslušné mapy z původního D&D modulu. Ano, vlastně jsem se s tím kreslením nemusel srát a mohl jsem použít rovnou tyhle, protože byly převedeny prakticky 1:1 (což je mimochodem poměrně výjimečné, z hlavy mě napadá jenom Temple of Elemental Evil, jinak bývají D&D dungeony pro potřeby CRPG upravené).



A tady už je trůn, na kterém trůní dávno mrtvý elfí král. U nohou má zabodnutý meč Wyrmslayer, stačí ho sebrat.


Jeho vyzvednutí zjevně bylo nutné...

Žádné komentáře:

Okomentovat