čtvrtek 1. června 2017

Dragons of Flame - Where is Laurana?




Prošel jsem skrz podzemí do pevnosti, vrátil jsem se pro meč Wyrmslayer (který sice ve hře k ničemu konkrétnímu nepotřebujete, ale je zapotřebí ho mít pomyslně odškrtnutý jako splněný), osvobodil jsem děti i ženy. Ale na něco jsem zapomněl...




Děti jsou zachráněné...

Aspoň že tady dali i obrázek...

Záchrana matek (následovaná stejným obrázkem jako záchrana dětí)

Matky radí hledat, kde nechal tesař díru.


Sakra... (ta hnusná věc v pozadí je vlastně sama pevnost zasazená do horského údolí)

Co jsem zapomněl? Nenašel jsem elfí princeznu Lauranu. (Jinak v knize i NES verzi hry dojde ještě k jednomu poměrně epickému výkonu, a to je zabití Verminaarda, velitele drakoniánských vojsk, který sídlí v pevnosti Pax Tharxas. V modulu samotném to ovšem není nezbytné a v PC verzi Dragons of Flame tento boss také absentuje.)


Podle modulu je Laurana unesena z elfího lesa goblinem na wyverně téměř před zraky hlavních hrdinů. To znamená, že se v tom okamžiku nemohou do akce vložit a únosu zabránit. Mají pak o důvod víc vypravit se do pevnosti. V první podzemní místnosti pevnosti hned po průchodu Sla-Mori na ni natrefí, jak ji vedou drakoniáni, a mohou ji osvobodit. Pokud této šance nevyužijí, mají smůlu, respektive Laurana má smůlu.

(V knize se to odehraje trochu jinak. Poté, co skupinka s Gilthanasem opustí město Qalinost a vyrazí směrem ke Sla-Mori, Laurana je ve skrytu sleduje. Vstoupí za nimi i do podzemí, kde se v místnosti s obřím slimákem odhalí a přidá se ke skupince, se kterou pak vydrží až do konce knihy. Žádný únos se nekoná.)

Nicméně podle manuálu DoF již byla unesena, tj. ty dodatečné hodiny, kdy jsem znovu procházel les a snažil jsem se triggerovat okamžik, kdy ji poprvé spatříme a buď se k nám přidá, nebo ji unese goblin na wyverně, byly zcela zmarněné.



Honí mě čtyři tupí trpaslíci. Dohromady byli na dvě rány obouručákem.

Zkusil jsem tedy:

1) Rozjet hru znovu a co nejrychleji se dostat do elfího města Qualinostu, protože hrdinové knihy i modulu se poprvé s Lauranou setkají tam a odtamtud je i unesena. Třeba se má přibrat do skupinky, aby se pak někde mohla spustit příběhová "animace", ve které ji unesou drakoniáni, a pak je teprve možné ji zachránit. Ale v tom se řešení neskrývalo.


Vzácný okamžik, kdy na mapě najdete nějaký předmět, to je ten světle modrý čtvereček na konci cesty. Horší je, že přesně na tomto místě mělo být elfí město, ke kterému jsem se lesem probíjel. Nebyl jsem si jistý, jestli hromádka lootu místo města náhodou není výsledek drakoniánského řádění, ale když jsem hru zkusmo rozjel znovu a zamířil rovnou sem, abych neztrácel čas, "město" vypadalo úplně stejně, i když v modulu i románu je Qualinost v této fázi zcela funkčním městem,  dobře ukrytým v hloubi lesa.
2) Možná jsem ji měl nabrat někde v krajině, logicky asi v lese nebo ve skalách před vchodem do Sla-Mori. A problém by mohl být v tom, že cizí postavy, které potkáte v krajině, je možné zabít. Možná jsem takhle Lauranu zabil, protože jsem se bál, že je to jen další generický pocestný, který by mi mohl z party vystrčit Gilthanase (NPC od sebe nelze rozeznat, dokud s nimi nepromluvíte, protože vypadají graficky stejně). Protože jsem se takhle minimálně jednouotravného pocestného zbavil, zkusil jsem rozjet hru znovu, vyzvednout Gilthanase před branami pevnosti a pak prošmejdit les a skalní labyrint před vstupem do podzemí. Skály jsem prošel komplet, u lesa za to nemůžu dát ruku do ohně, ale snažil jsem se, a našel jsem pouze jedno NPC ve skalách, které ovšem bylo jenom generické (a pokud mě paměť neklame, tak ani při svém prvním prohledávání lesa jsem zrovna mezi stromy na žádné NPC nenarazil). Takže zase nic.

Ale jak už jsem zmínil, první dvě řešení byla k ničemu už proto, že Laurana vstupuje do hry už unesená. (Jojo, není nad to pořádně si přečíst manuál.)
 
3) Tak jako tak jsem následně zkusil najít ji v pevnosti. Našel jsem tedy v modulu všechny místnosti, které mají  s Lauranou něco společného (v jedné skupinka vidí, jak ji vlečou drakoniáni a mohou se do toho vložit, druhá zase byla jejím vězení) a znovu jsem je prošel, tentokrát políčko po políčku, ne jenom kolem stěn. A nic.

4) Stejně tak jsem prošel čtvereček po čtverečku trůním sál Verminaarda a všechny tři místnosti označené jako jeho soukromé komnaty, jestli náhodou na některém z prostředních čtverců nečeká on sám v roli závěrečného bosse. A z něj by pak mohla "vypadnout" Laurana. Nečekal a nevypadla.

5) Zkusil jsem zabít draka, kterého Verminaard používá jako svého oře. Z hlediska modulu nebo knihy to nedává smysl, ale říkal jsem si, že z něj tady třeba udělali závěrečného bosse a princezna se objeví po jeho zabití. Zabil jsem ho a neobjevila se. (Zabíjet toho druhého draka, tedy dračici, která hlídá děti otroků, nedává z hlediska příběhu knihy/modulu smysl už vůbec, protože je vlastně hodná. Pokud chtěli jednoho z nich použít jako final bosse, byl by to Verminaardům Ember.)


Červený drak (Ember). Jedním vydechnutím ohně sfoukne první postavu. Dračice Flamestrike vypadá úplně stejně, ač je podstatně starší, větší, sešlejší.


Zbyly tedy tyto možnosti:

1) Lauranu jsem v pevnosti omylem zabil. Jak už jsem zmínil, všechna NPC můžete zabít, a to i ta, která jsou nezbytná k dohrání, jako je třeba Gilthanas. A Sturm sejme jednou ranou klidně dva nepřátele najednou. Takže pokud jsem někde v pevnosti narazil na Lauranu s drakoniány, mohlo se stát, že stáli tak blízko u sebe, že se překrývali, a já ji omylem popravil obouručákem s nimi. Abych tuto možnost ověřil, musel bych celou hru hrát znovu.

2) Laurana čeká na své osvobození na nějakém konkrétním čtverci uprostřed místnosti. Pevnost jsem totiž mapoval tak, že jsem místnosti obcházel kolem jejich obvodu, neprocházel jsem každou místnost křížem krážem. Ale to by bylo trochu divné - meč Wyrmslayer je u zdi, podobně jako veškerý nalezený loot a osvobozené děti a ženy se objeví prostřednictvím "animace" po vstupu do místnosti. Prostě nic ve hře se nespouští vstoupením na čtverec, který by byl uprostřed místnosti, ani se na nich nic nepovaluje. Proč by to s Lauranou mělo být jinak? Ověřit tuto variantu by znamenalo projít všechny místnosti čtverec po čtverci, což jsem nehodlal.

3) Ve spletitějších místech pevnosti, tedy v těch, kde chodby vedou souběžně těsně u sebe a odděluje je jenom zeď s nulovou tloušťkou, jsem mohl udělat chybu v navigaci (protože při mapování jsem s nulovou tloušťkou zdí nepočítal) a některou z chodeb pečlivě neprojít. Ale moc pravděpodobné to nebylo a mapování těchto pasáží bylo dost otravné, takže tuto možnost jsem také nechtěl testovat.

Řešení, když už jsem žádné nečekal


Asi o deset dní později, když jsem se dostal do podobné patové situace i se třetím dílem s názvem Shadow Sorcerer, mi TO došlo - clue booky! Návody, videa ani diskuze na fórech milovníků retroher nebo D&D mi žádnou pomoc nepřinesly, ale na stránkách Museum of Computer Adventure Game History jsem nějaké clue booky, které se kdysi ke hrám poměrně běžně vydávaly, zahlédl. A taky že jo!


Návod na úspěšné dohrání D&D CRPG za 8-13 dolarů. SSI to jistě dávalo obchodně smysl, ovšem nevím jak pro hráče - zaplatit si za to, že si podstatně zkrátím zábavu s koupenou hrou?

Mé temné tušení ohledně nešťastné smrti princezny Laurany se potvrdilo.


Ano, tak toto je vrchol kretenismu.

Sáhl jsem tedy po starším sejvu, prošel skalami, ve Sla-Mori vyzvedl meč, doběhl jsem do místnosti s Lauranou - a nic. V koutě místnosti se skutečně válel její neviditelným meč, ale po ní ani stopy. Že by brutálně mazaná ochrana před cracknutím (protože verze, kterou jsem hrál, cracknutá byla)? Snad. Každopádně Laurana pro mě zůstane jednou provždy neosvobozená.

Žádné komentáře:

Okomentovat