pátek 9. června 2017

Dragons of Flame - hrst zajímavostí na konec

Pár zajímavostí na konec, něco z vlastního pozorování, něco z objeveného clue booku.

  • Raistlinova kouzelná hůl se dá dobíjet tím, že ho máte zvoleného jako aktivní postavu a necháte drakoniány, aby na něj sesílali magické střely. Hůl je bude absorbovat a přeměňovat na náboje, ovšem pokud ji tímto způsobem přebijete, tak mocně vybuchne. Vlastně to dává smysl, protože Zlatoluna si může připravovat obnovitelná kouzla, zatímco Raistlin ne, takže s ním radši moc nekouzlíte, a tímto se jeho kouzla stávají obnovitelnými. (Tohle jsem se dočetl v clue booku, sám bych na to nepřišel a vlastně tak trochu nechápu, proč se o tom nezmiňuje manuál...)
  • Problém s nepřátelskými střelci lze snadno řešit tak, že se na místě otočíte o 90 stupňů a ustoupíte o krok do strany - projektil nebo kouzlo vás mine a nepřítel si k vám popojde právě tak, že ho máte na dosah meče. Tento trik ale jenom dokládá nevhodnost a nedomyšlenost celého herního enginu. (I tohle jsem vyčetl z clue booku.)
  • Clue book udává skutečné hodnoty všech možných členů skupinky. Za předpokladu, že se bojový systém přidržuje hodů na útok dvacetistěnnou kostkou, z tabulky jasně vyplývá, že nejlepším bijcem je Sturm, což odpovídá mé praktické zkušenosti s hrou.


  • Na trolly a gryfy (což jsou s výjimkou draků dvě nejsilnější potvory ve hře) nefunguje kouzlo Web. Z hlediska D&D to je nesmysl, ale zřejmě to  tak tvůrci udělali kvůli vyváženosti.

  • K závěru jsem si všiml, že Raistlin může seslat kouzlo Detect Invisible. Podle manuálu se tak dají objevit skryté poklady. Jaký smysl má hledat skryté poklady, když ani ty neskryté vlastně nepotřebujete? Kolikrát by člověk musel tohle kouzlo seslat, aby se trefil do místa, kde skutečně nějaký neviditelný poklad leží? A proč bych vlastně měl plácat náboje hole na tuhle blbost, místo abych si je šetřil na Firebally? Samé otázky. Ano, při objevu tohoto kouzla mě napadlo, jestli se někde v pevnosti neskrývá neviditelná Laurana, ale jednak by takovému způsobu krytí chybělo logické opodstatnění a jednak nevím, kde bych ji měl hledat. O pár dní později jsem se v clue booku dočetl, že jediný neviditelný loot je Lauranin kouzelný meč, schovaný - zřejmě pomocí kouzla Neviditelnost - v koutě místnosti, kde máte Lauranu osvobodit. Zajímalo by mě, jestli vás na tuto skutečnost Laurana aspoň upozorní...

  • V popisu monster v manuálu je i wyverna, ale já na žádnou nenarazil. V únosu princezny Laurany sice figuruje, ale postavy by se s ní neměly dostat do křížku, a navíc tato událost podle manuálu proběhla ještě před začátkem hry. Že by byly plánované, ale nakonec se do hry vůbec nedostaly?

  • Zlato je na Ansalonu prakticky bezcenné, jeho hodnotu má železo. Zkoušel jsem o tématu znehodnocení zlata na Krynnu a jeho nahrazení železem vygooglit víc a podle všeho to byl momentální nápad tvůrců, který má jenom symbolický smysl a pro který se jen obtížně hledá funkční vysvětlení z hlediska ekonomiky.
Tajná místnost, kterou bych bez nakouknutí do map z původního modulu nenašel. Tu divnou žlutou stěnu jsem napřed považoval za silové pole, ale modul mi prozradil, že se jedná o pokladnici plnou na sebe srovnaných 25 000 zlatých cihel, které ovšem nemají v současné ekonomice Krynnu potřebnou cenu, dalo by se to přirovnat k 25 000 měděných cihel.



Takhle vypadá pevnost Pax Tharkas, když do ní zamíříte hlavní branou (což nejde).

Takhle vypadají dragonlancoví goblini (na tomto obrázku stojí dva v zákryty, proto to vypadá, že má čtyři nohy). Vcelku věrně odpovídají goblinům vyobrazeným v modulu.


  • V podzemí narazíte na dveře, které vypadají jako každé jiné.



1) Zkusíte je otevřít, ale nejde to (menu vám ani tu možnost nenabídne).
2) Zkusíte to se zlodějem a pořád nic.
3) Zkusíte se na ně pořádně podívat ((I)nspect) a zjistíte, že...




4) Profit??? Jaký smysl - jiný než estetický - mohou mít falešné dveře?
5) Zkusíte inspectovat v celé chodbičce - a najdete tajné dveře!


6) Možná, že kdyby tam někdo nenamaloval ty falešné, tak by lidi nenapadlo hledat za tím nějakou čertovinu, šmejdit okolo a najít ty, které měly zůstat skryté. Z herního hlediska je tenhle nápad docela hezký, z reálného pohledu to je kravina.

Žádné komentáře:

Okomentovat