čtvrtek 8. listopadu 2018

Tales from Candelkeep: Tomb of Annihilation - Co si mi na hře líbilo




Je otázkou, zda si tahle rozsahem a významem spíše druhořadá hra zaslouží dva příspěvky, ale prostě mi to na ně vyšlo. Tenhle se skládá především z obrázků, takže mi přijde takový trochu ošizený, ale co už.



Co se mi na TfC:ToA líbilo - setting a jeho využití

Líbily se mi postavy - člověk ranger, ale především ještěr paladin, aarakokra kouzelnice a tabaxi(!) bardka jsou správně exotické postavy pro džungloidní subkontinent Chult. (Jako placené DLC tady ještě je černošská druidka, která se umí jako správný druid proměňovat ve zvíře, v jejím případě ve velociraptora!)



Podle internetů byla rasa leopardních lidí původně vymyšlena pro Maztiku, kontinent ve stylu středo- a jihoamerických kultur, situovaný daleko na západ od Faerunu.

Chultu samozřejmě odpovídá jak grafika herních polí, tak povaha náhodných encounterů a výběr monster - batiri (namodralí tropičtí goblini), vegepygmejové (pygmejové z plísně), velociraptoři a pterodaktylové, giralloni (obří čtyřruké gorily) a jejich zombie.

Náčelník vegepygmejů




Sice jsem zmínil pterodaktyly, ale ve skutečnosti to jsou ptera-lidé, zvláštní ještěří rasa, která se umí na pterodaktyly proměňovat, když si někam potřebují zaletět.
 
Špatný screenshot velociraptořího level bosse.


Stejně hezky sem zapadnou i bossové:

Yuan-ti z titulní strany příručky/krabice kupodivu není final boss, ale pouze level boss. Ohnivý meč, který z něj vypadne, je jeden z mála permanentních magických předmětů, které mohou vaše postavy v questech získat.

Takhle vypadá ve hře skeleton key - jako speciální kostlivec, kterého musíte slovit.

Strážce prastarého chrámu, mající podobu obřího kamenného vozidla.
 

 

Finální boss demi-lich Acererak, který se poprvé objevil už v modulu Tomb of Horrors v roce 1978.

Je i na obálce herní příručky, na krabici deskovky dostal kupodivu přednost yuan-ti s ohnivým mečem.
Co představuje rohatá hlava s otevřenou pusou, která je jak na titulní straně stejnojmenného handbooku, tak na každém loading screenu ve hře, se mi nepodařilo zjistit...

Líbil se mi hlavní quest, protože jeho zápletka pracuje s metaprostředím D&D, tj. nejenom s reáliemi, ale i s herními pravidly a tím, jaký mají dopad na herní svět. Hlavní zápletkou totiž je, že kvůli machinacím zlotřilého demi-liche Acereraka přestává po celém Faerunu (ale nejdříve v Chultu) fungovat oživování prostřednictvím klerické magie, konkrétně klasickým kouzlem Raise Dead. A co hůř, přestává fungovat dokonce retroaktivně, tj. ti, co už byli někdy tímto způsobem oživeni, začínají nezadržitelně scházet, až nakonec propadnou smrti, které kdysi díky magii unikli.

Líbilo se mi i využití klasický kouzelných předmětů z arzenálu D&D.

Boots of Elvenkind, unikátní ochranný plášť, chrániče předloktí, prsten ochrany a ta modrá pyramidka je ioun stone na jedno použití. Efekty všech předmětů je přizpůsobené hernímu systému D&D Adventure System, takže třeba dotyčný ioun stone způsobuje, že ho můžete použít před aktivací schopnosti, kterou můžete použít jednou za quest, a moc na její spuštění načerpáte z ioun stonu. Ten se tím zničí, ale vy budete moct použít dotyčnou schopnost během questu ještě jednou. Prostě se nevybije.

Konec. První část názvu hry, tedy Tales from Candlekeep, naznačuje, že by v budoucnosti mohly vyjít v této sérii další hry (ať už nové, nebo remaky předchozích čtyř deskovek v tomto systému), ale uplynul rok a zatím nebylo nic takového ohlášeno ani potvrzeno.

Žádné komentáře:

Okomentovat