středa 8. února 2012

Datadisky Neverwinter Nights 2 - Úvod


Po roce a tři čtvrtě jsem se k NWN2 vrátil, že si odehraju datadisky, nebo přesněji řečeno dva expansion packy, Mask of the Betrayer a Storm of Zehir, a jeden adventure pack, Mysteries of Westgate. Už od začátku na nich byla jedinečná jedna věc – designéři se poprvé vydali mimo oblasti Sword Coast a Cormanthoru. Thay, Rashemen, Samarach a Chult – no který milovník Forgotten Realms by je nechtěl navštívit (ještě tak Halrua kdyby byla, ale teď už asi nikdy nebude, když ji při Spellplague poslali do hajzlu). Navíc musím říct, že všechny lokace v těchto nových místech se povedly. Ne že by lokace hlavní kampaně byly nějak odbyté, ale bylo to prostě klasické, po stránce designu usedlé a nevzrušivé fantasy prostředí – vesnice vypadala jako vesnice, město jako město a malý přístav jako malý přístav, a to vše v mírném podnebním pásmu, prostě žádné gejzíry nápadů nebo erupce originality. To datadisky jsou už díky zvoleným více či méně exotickým prostředím úplně jiná káva.

Řekl jsem si, že začnu tím, který vyšel jako první, Mask of the Betrayer. Nainstaloval jsem ho, spustil a zjistil jsem, že ho nemůžu hrát, nebo alespoň ne s postavou, se kterou jsem odehrál celou hlavní kampaň NWN2. Důvod to mělo jednoduchý – datadisk je určen  pro postavy na 18. nebo vyšším levelu. Když si ho chcete zahrát s postavou, která takového levelu ještě nedosáhla, tak si nemusíte zoufat, protože se vám nabídne možnost dotyčnou postavu expresně vylevelovat na požadovanou 18. úroveň. Jenže co čert nechtěl, moje postava byla z rasy svirfneblinů, kteří mají díky svým speciálním rasovým vlastnostem Level Adjustment +3. To v praxi znamená, že počet expů, které potřebuje na 10. level postava lidská nebo elfí stačí postavě svirfneblina jenom na 7. levelů povolání, protože 3 levely jakoby spolkne „povolání“ svirfneblina. Po dohrání hlavní kampaně jsem měl dost expů na to, abych byl s postavou jiné rasy na 20. levelu, jenže se svou svirfneblinkou jsem byl jen na 17. levelu. Paradoxní je, že mě hra nenutila, abych si postavu dolevelovat, klidně mi dovolila s MotB začít – až na to, že se mi po jeho rozjetí hned na začátku nespustily scripty související s hlavním příběhem, postava, co se mnou měla mluvit, se mnou nemluvila, dokonce i elementálové, kteří by se měli snažit mě zadupat do země, mě ignorovali. Ach jo, řekl jsem si, budeme tedy patchovat (ve skutečnosti jsme si řekl „vy čůráci zasraný“, ale na tom nesejde). Zkusil jsem to přes automatický updater, který hra obsahuje. Zdálo se, že to nefunguje, tak jsem to zkusil ručním stahováním a instalováním, což se nepovedlo taky. Zkusil jsem znovu ten automatický updater, a ukázalo se, že to funguje, jenom mu to trvá trochu dýl. Přesněji řečeno, 1 hodinu a 42 minut. Kdyby to bylo MMORPG a já si stahoval a instaloval updaty za uplynulý rok a tři čtvrtě, tak by to dejte tomu bylo adekvátní, ale patche??? Proč je moje oblíbená herní licence zpracovávána neschopnými kokoty?
A přes vskutku masivní patch je ve hře pořád ještě spousta bugů. Třeba moje oblíbené kouzlo Body of Sun, které způsobí, že ze sesilatele začne na všechny strany sálat spalující horko. Na obtížnost, na kterou hru hraju, zraňuje nejenom nepřátele, ale i ostatní členy skupinky. Ok, jistá míra realističnosti spolu s jemným zvednutím laťky obtížnosti je vždy vítaná. Ale proč si loadnutá hra myslí, že můj druid sálá na všechny strany, když na sobě v tu chvíli to kouzlo nemá? A neměl ho ani ve chvíli, když jsem hru ukládal, protože několik minut předtím skončilo?!

Ach jo, tak už sem tě zase usmažil, Safiyo? Tak teda sorry.


Proč pokaždé, když přicestuji do lokace před branami města Mulsantir, dostanu 400 expů??? Možná jsem někde něco řešil trochu nestandardně, jako že jsem nějaký quest absolvoval se společníkem (nebo bez společníka), který v něm měl hrát nějakou roli, nebo záleží na aktuálním složení skupinky, co já vím, ale stejně – wtf??? A nebo další věc – kouzelnická akademie v Thayi je super, který hráč D&D by ji nechtěl někdy navštívit? Jenom pozor na zápasy golemů – některé „speciální“ součástky golema, které jste horko těžko sháněli po celém datadisku, se při jeho složení a následném rozebrání promění na součástky obyčejné... Takže pokud podobně jako já nemáte hru uloženou před jeho sestavením, přišli jste o důležitou a nenahraditelnou součástku a možná díky tomu nebudete moct vyhrát turnaj v zápasech golemů (Ale prý se dá podvádět tím, že na svého golema sešlete před zápasem běžné buffy, což je tedy v případě D&D golemů dost na palici.).

Žádné komentáře:

Okomentovat