Začínáte ve městě Baldur's Gate, respektive v hostinci Elfsong a přilehlém náměstí, které fungují jako hub (do náměstí ústí zpáteční zkratky z podzemních levelů, jinak na něm není vůbec nic zajímavého). Budova i náměstí vypadají trochu jinak než v BG na PC. Blízkost brány a přítomnost kašny na náměstí sedí, ale chybí tu chrám Illmater obklopený malým hřbitovem, který stojí v BG:DA hned naproti hospodě, a hospoda samotná je součástí většího bloku domů, zatímco v BG to je samostatná budova. Ale toužit po doslovnosti i u takových maličkostí by bylo skutečně pošetilé.
Navštívíte zde:
- Sklep hostince Elfsong
- Stoky pod městem
- Krypty pod chrámem Illmater
- Podzemní zlodějskou gildu
Po městě BG navštívíte Sunset Mountains, což je docela daleká odbočka - spíš než ke Sword Coast mají Sunset Mts. podstatně blíž k Dragon Coast, na kterém leží Cormyr, blízký les King's Forest, pohoří Storm Horns a Wheloon, přístav proměněný ve vězeňskou kolonii, které můžete navštívit v expanzích DDO Menace of the Underdark a Shadowfell. A jen o kousek dál leží přístav Westgate, známý z expanze NWN2 Mysteries of Westgate (do něj to je ze Sunset Mountains asi stejně daleko jako do BG).
Mapa znázorňuje podobu tohoto kraje FR po Spellplague. |
- Hornický tábor - hub
- Údolí, stráně a zasněžené vrcholky Sunset Mts.
- Trpasličí doly zaplevelené drowy
- Jeskynní komplex dole pod doly - Doly a drowí jeskyně se mi moc líbily. Byly stísněné, žádné podzemní paláce, a byly plné hornického vybavení, kamenných útvarů, louží, propastí a tak dál, prostě tak hezky vybavené interiéry jsem už dlouho neviděl.
- Jehličnatý les
- Ledové jeskyně
Ledové jeskyně v Sunset Mts. jsou tvořené tím nejhezčím ledem, který jsem v komputerizovaném D&D viděl. Hodně jim pomáhá použití dynamického osvětlení. |
Po Sunset Mts. se přesunete do Marsh of Chelimber (na mapě jej najdete, když si spojíte BG se Sunset Mts., tak nad touto spojnicí zhruba uprostřed).
Zde najdete tato prostředí:
- Zatopená kaple
- Bažiny
- Ruiny zatopeného města - opět krásně vypadající a ještě navíc velmi originální lokace - z vody trčí pouze nejvyšší patra a střechy domů, věží a hradeb, které jsou notně zarostlé vegetací a propojené provazovými můstky. A po nich se pohybujete vy a ještěří lidé.
- Interiéry ošumtělé pevnosti
- Další bažina
- Chrám zvláštního typu, opuštěný před spoustou let, v zásadě jde o komplex větších (asi) pískovcových jeskyní, sem tam s nějakou ozdobou vytvořenou lidskýma rukama.
- Onyxová věž - opět moc hezky vyvedená, je skutečně z onyxu, takže hladké plochy černého kamene se lesknou v závislosti na dynamickém osvětlení.
A pokud jde o potvory a zloduchy, můžete ve hře potkat toto:
(1. část)
- krysy
- koboldi (různé druhy)
- bugbeaři
- slizy
- želatinové kostky
- zloději (různé druhy)
- pavouci
- divné pomalu létající obří bukvice, které vybuchují
- beholder - proti němu stojíte, když je vaše postava na 6. levelu(!); jeho hlavní oko kupodivu neruší magii
(2. část)
- gnollové
- yettiové
- zlobři (ale vypadají spíš jako trollové)
- větší zlobři (skoro bych řekl obři, ale walkthrough na internetu mluví jen o zlobrech)
- vlci
- zimní vlci neboli winter wolves
- světýlka, která vypadají jako oživlé Ottiluke's Freezing Sphere
- drowové - ti jsou v BG:DA moc pěkní. Kouzelníci, válečníci, kušiníci s otrávenými šipkami, ti mě srali asi nejvíc, a pak taky válečníci na ještěrech, což je na první pohled netradiční kombinace, ale kupodivu je zcela kanonická - o to víc mě potěšila. Nutno dodat, že do ztísněných dolů jsou ti ještěři dost nepraktičtí.
- další pavouci (na pohled chlupatější, pokud se mi to jen nezdálo)
- umberhulkové - mám dojem, že někteří z nich se v typicky umberhalčím stylu zákeřně prohrabali těsně za mnou, když jsem procházel nepříjemně úzkou chodbou; mimochodem, vypadají moc hezky a mají kýbl hitpointů
- displacer beast - velmi typická D&D příšera
- ledoví obři - obzvlášť nepříjemní, protože hážou kusance ledu, které člověka zmrazí/zpomalí, a mají větší dohled než vaše postavička, potažma váš Mordenkainenův meč
- ledoví pavouci
- bílý drak
- utopenci (prostě takový hnusnější zombie, po kterých zůstane jedovatá loužička)
- lizardmani nejrůznějšího druhu
- bulette - též zvaná zemní žralok, potvora, která má žraločí hltavou náturu a umí "plavat" pevnou zemí, typická D&Ďárna, kterou ve hře bez této licence nenajdete, podobně jako umberhulk, beholder nebo mindflayer, jenže na ty narozdíl od bulette narazíte v každé druhé hře podle D&D.
- minotauři (trochu nelogicky umístění do chrámu vodního živlu)
- gargoyly
- mosazní golemové
- oceloví golemové - velmi pěkná animace střídající tři různé "robotické" módy sekání na kousky
- onyxoví golemové - velmi majestátní
- onyxoví pavouci
- ohniví elementálové
- final boss, vojevůdkyně Eldrith
Žádné komentáře:
Okomentovat