pátek 4. listopadu 2016

Baldur's Gate: Dark Alliance - prstem po mapě


Ke kladným bodům BG:DA nutno přičíst i povedenou adaptaci settingu z hlediska geografického. Lokace jsou věrné, pestré a dosud v jiných hrách nepopsané (prostě žádný Neverwinter opékaný pořád dokola až do zblbnutí). A protože screenshotů ze hry se po netu moc neválí, a když už, tak v nevalné kvalitě, rozhodl jsem se aspoň - coby digitální Volo - sepsat všechna prostředí a nepřátele, které v nich potkáte. Takže tenhle příspěvek je jeden velký SPOILER, sem tam mixnutý zaslouženou chválou či poukazem na nějakou zajímavosti z oblasti adaptace D&D a prostředí Forgotten Realms.


Začínáte ve městě Baldur's Gate, respektive v hostinci Elfsong a přilehlém náměstí, které fungují jako hub (do náměstí ústí zpáteční zkratky z podzemních levelů, jinak na něm není vůbec nic zajímavého). Budova i náměstí vypadají trochu jinak než v BG na PC. Blízkost brány a přítomnost kašny na náměstí sedí, ale chybí tu chrám Illmater obklopený malým hřbitovem, který stojí v BG:DA hned naproti hospodě, a hospoda samotná je součástí většího bloku domů, zatímco v BG to je samostatná budova. Ale toužit po doslovnosti i u takových maličkostí by bylo skutečně pošetilé.

Navštívíte zde:
  • Sklep hostince Elfsong
  • Stoky pod městem
  • Krypty pod chrámem Illmater
  • Podzemní zlodějskou gildu


Po městě BG navštívíte Sunset Mountains, což je docela daleká odbočka - spíš než ke Sword Coast mají Sunset Mts. podstatně blíž k Dragon Coast, na kterém leží Cormyr, blízký les King's Forest, pohoří Storm Horns a Wheloon, přístav proměněný ve vězeňskou kolonii, které můžete navštívit v expanzích DDO Menace of the Underdark a Shadowfell. A jen o kousek dál leží přístav Westgate, známý z expanze NWN2 Mysteries of Westgate (do něj to je ze Sunset Mountains asi stejně daleko jako do BG).


Mapa znázorňuje podobu tohoto kraje FR po Spellplague.
Najdete zde:
  • Hornický tábor - hub
  • Údolí, stráně a zasněžené vrcholky Sunset Mts.
  • Trpasličí doly zaplevelené drowy
  • Jeskynní komplex dole pod doly - Doly a drowí jeskyně se mi moc líbily. Byly stísněné, žádné podzemní paláce, a byly plné hornického vybavení, kamenných útvarů, louží, propastí a tak dál, prostě tak hezky vybavené interiéry jsem už dlouho neviděl.
  • Jehličnatý les
  • Ledové jeskyně


Ledové jeskyně v Sunset Mts. jsou tvořené tím nejhezčím ledem, který jsem v komputerizovaném D&D viděl. Hodně jim pomáhá použití dynamického osvětlení.

Po Sunset Mts. se přesunete do Marsh of Chelimber (na mapě jej najdete, když si spojíte BG se Sunset Mts., tak nad touto spojnicí zhruba uprostřed).

Zde najdete tato prostředí:
  • Zatopená kaple
  • Bažiny
  • Ruiny zatopeného města - opět krásně vypadající a ještě navíc velmi originální lokace - z vody trčí pouze nejvyšší patra a střechy domů, věží a hradeb, které jsou notně zarostlé vegetací a propojené provazovými můstky. A po nich se pohybujete vy a ještěří lidé.
  • Interiéry ošumtělé pevnosti
  • Další bažina
  • Chrám zvláštního typu, opuštěný před spoustou let, v zásadě jde o komplex větších (asi) pískovcových jeskyní, sem tam s nějakou ozdobou vytvořenou lidskýma rukama.
  • Onyxová věž - opět moc hezky vyvedená, je skutečně z onyxu, takže hladké plochy černého kamene se lesknou v závislosti na dynamickém osvětlení.

A pokud jde o potvory a zloduchy, můžete ve hře potkat toto:

(1. část)
  • krysy
  • koboldi (různé druhy)
  • bugbeaři
  • slizy
  • želatinové kostky
  • zloději (různé druhy)
  • pavouci
  • divné pomalu létající obří bukvice, které vybuchují
  • beholder - proti němu stojíte, když je vaše postava na 6. levelu(!); jeho hlavní oko kupodivu neruší magii

(2. část)
  • gnollové
  • yettiové
  • zlobři (ale vypadají spíš jako trollové)
  • větší zlobři (skoro bych řekl obři, ale walkthrough na internetu mluví jen o zlobrech)

  • vlci
  • zimní vlci neboli winter wolves
  • světýlka, která vypadají jako oživlé Ottiluke's Freezing Sphere
  • drowové - ti jsou v BG:DA moc pěkní. Kouzelníci, válečníci, kušiníci s otrávenými šipkami, ti mě srali asi nejvíc, a pak taky válečníci na ještěrech, což je na první pohled netradiční kombinace, ale kupodivu je zcela kanonická - o to víc mě potěšila. Nutno dodat, že do ztísněných dolů jsou ti ještěři dost nepraktičtí.
  • další pavouci (na pohled chlupatější, pokud se mi to jen nezdálo)
  • umberhulkové - mám dojem, že někteří z nich se v typicky umberhalčím stylu zákeřně prohrabali těsně za mnou, když jsem procházel nepříjemně úzkou chodbou; mimochodem, vypadají moc hezky a mají kýbl hitpointů
  • displacer beast - velmi typická D&D příšera
  • ledoví obři - obzvlášť nepříjemní, protože hážou kusance ledu, které člověka zmrazí/zpomalí, a mají větší dohled než vaše postavička, potažma váš Mordenkainenův meč
  • ledoví pavouci 
  • bílý drak
(3. část)
  • utopenci (prostě takový hnusnější zombie, po kterých zůstane jedovatá loužička)
  • lizardmani nejrůznějšího druhu
  • bulette - též zvaná zemní žralok, potvora, která má žraločí hltavou náturu a umí "plavat" pevnou zemí, typická D&Ďárna, kterou ve hře bez této licence nenajdete, podobně jako umberhulk, beholder nebo mindflayer, jenže na ty narozdíl od bulette narazíte v každé druhé hře podle D&D. 
(Při této příležitosti jsem zjistil zajímavou skutečnost ohledně jejího a owlbeařího původu. Gary Gygax v online rozhovoru z roku 2002 uvedl: "There was a set of plastic toys laughlingly labelled as dinosaurs [if I remember right]. I frequented the local dime stores back in the late 60s and early 70s searching for toys that would suit tabletop fantasy gaming. The said bag contained three we incorporated--the bulette, the owl bear, and the rust monster."
  • minotauři (trochu nelogicky umístění do chrámu vodního živlu)
  • gargoyly
  • mosazní golemové
  • oceloví golemové - velmi pěkná animace střídající tři různé "robotické" módy sekání na kousky
  • onyxoví golemové - velmi majestátní
  • onyxoví pavouci
  • ohniví elementálové 
  • final boss, vojevůdkyně Eldrith

Žádné komentáře:

Okomentovat