neděle 18. března 2012

Dungeons & Dragons: Daggerdale - finální souboj



!SPOILER ALERT!

Ve finálním souboji mastíte na otevřeném vrcholku věže Rezluse a jeho pomahače. Když už je téměř mrtvej, přivolá rudého draka, za kterého se schová. To je samozřejmě pořádné hovado, kterému musíte nejprve "zabít" obě přední nohy a pak hlavu. Poté vydechne ohnivou zeď za kterou zůstane schovaný krčící se Rezlus, a na chvíli poodletí. Vy musíte té chvilky využít a k Rezlusovi se dostat. Bez jakéhokoli logického nebo nelogického vysvětlení prostě nestačí (respektive nejde) na něj sesílat kouzla nebo střílet, musíte k němu doběhnout. Ještě divnější je, že na to nemáte celý časový interval vymezený pohasnutím ohnivé zdi a znovuobjevením draka. Zeď sice zmizí, ale jakoby tam neviditelná stála pořád, s výjimkou asi půlvteřinového okamžiku hned na začátku, kdy jí lze projít k Rezlusovi. Což znamená, že po odletu draka musíte doběhnout do místa u zdi, ze kterého to k němu budete mít nejblíž, a držet šipku vpřed. Naštěstí zrovna v tomto místě zeď trochu ustupuje, takže v postupu vpřed vám nebrání přímo oheň, ale takový malý schůdeček, díky čemuž vás designéři aspoň nenutí běžet vpřed s čelem opřeným o planoucí zeď ohně. Když se konečně k Rezlusovi dostanete, tak nejde o to natáhnout mu jednu zbraní, ale zmáčknout (v případě PC verze) prostřední tlačítko myši, kterým během hry funguje jako USE. Aspoň tohle vás hra nenutí vyvěštit z lógru, Rezlus se totiž v této chviličce tváří nikoli jako nepřítel, ale jako něco, co lze použít.
U každého bosse v konzolové hře je těžké přijít na to, jak na něj. Obvykle to stojí docela hodně času a pokusů. A přiznávám, že mě to moc nebaví. Ale většinou to jak znamená nějaký postup, kterým lze bosse zabít. Postup, který když se vám začne dařit, tak vám hra obvykle dá nějakým způsobem najevo, že takhle je to ono - bossovi začnou ubývat hitpointy, nebo při použití správného chvatu zakňučí a oklepe se. Tady se nejedná o postup, ale o to, co udělat v jednom jediném okamžiku. Navíc je to ztížené tím, že klíčový okamžik, na kterém se opakovaně zaseknete, je z hlediska gamedesignu zcela nelogický - proč po něm nejde vystřelit nebo smahnout kouzlo? Navíc je poměrně snadné několikrát po sobě propást ten správný okamžik, kdy vás hra k Rezlusovi pustí, takže snadno dojdete k závěru, že tudy cesta nevede. Já si v tuhle chvíli našel návod na webu (už to samotné mě nakrkne, být takto ponížen hrou, který se tváří, že je ultra easy) a i s ním jsem to ještě musel zkoušet nejméně pětkrát, než se mi to povedlo. Vlastně se mi to povedlo především díky schopnosti Teleport, kterou má ale ze všech čtyř možných postav k dispozici jenom půlčík.
Po Rezlusově smrti následuje úplně poslední pasáž, při které letíte drakovi na zádech a šplháte k jeho hlavě, do které ho následně boucháte nebo bodáte tak dlouho, dokud nezgrejzne a nezřítí se. Relativně originální nápad (v kategorii D&D CRPG určitě), z herního hlediska bohužel nepřiliš zajímavě provedený.

Žádné komentáře:

Okomentovat