pondělí 20. února 2012

Storm of Zehir - finální souboj


Je to vlastně taková nahnilá třešnička na dortu. Poslední kombat (nikoli celý poslední dungeon, protože z něj můžete opakovaně vylézt a osvěžit se) je superdrsný, a to myslím (bohužel) vážně.

Ačkoli jsem celou hru víceméně bez problémů odehrál na nejvyšší obtížnost (která je charakteristická především tím, že nepřátelé dělají dvojnásobnou damage), tady bych prostě neměl šanci. Podle toho, co jsem se dočetl na webu, se ve finálním souboji podle obtížnosti, na kterou hru hrajete, dokonce mění vlastnosti toho největšího hovada, které tam potkáte, což sepokud vím, nedělo nikde v NWN, NWN 2 a všech jejich datadiscích. Zajímavé je, že popis složení finální skupinky nepřátel se na webu různí, možná taky na základě obtížnosti, na kterou to recenzent hrál, ale tolik pojmenovaných nepřátel, kolik jich tam čekalo na mě, jsem v žádném walkthrough nebo fóru nenašel.

Počítejte se mnou - to velký se čtyřma čepelema je Herald of Zehir (chodící mlejnek na maso), největší hadouš je velekněz, pak tam jsou dva pojmenovaní serpent lordi a tři svatí strážci (s luky a kouzly), 5x yuan-ti pureblood (vypadají jako lidi a specializují se na boj na blízko). Pak už tam jsou jen čtyři zealoti, kteří udržují po celou dobu souboje bouřku. A ty oči nahoře? To je Zehir, bůh. Toho se nebojte.
 
Každopádně, musím to znovu zopakovat, tenhle finální boj je pekelně těžký. Na easy se dá odehrát možná i na druhý pokus, ale na normální obtížnost (takovou tu těžší z obou normálních obtížností) s partičkou 17levelových charakterů mě to stálo týden pokusů, usilovného přemýšlení a zkoušení. Nakonec se mi to povedlo, když se mi podařilo skupinu nepřátel vylákat po menších skupinkách (asi čtyřech), což byla asi spíš šťastná náhoda, než efekt nápoje neviditelnosti, který jsem vypil. Ale na hard to podle mě lze úspěšně zvládnout jenom tehdy, když se na tenhle boj důkladně připravíte prostřednictvím craftování. Zbraň ze speciálního materiálu, který proráží odolnost vůči zranění, určitě pomůže, i když asi není zcela nezbytná. Maximum předmětů, které budou vašim fighterům vylepšovat obranu, je už důležitější (a jak píšu v článku o craftování v NWN2, v SoZ jich může být opravdu hodně), ale zcela klíčový je balíček několika desítek svitků s kouzlem Heal, protože ničím menším tenhle boj neuléčíte, a i ten nejlepší klerik jich nebude mít sám od sebe víc jak deset. Každopádně tenhle souboj je jasný úlet. Finální boss má sice svoje slabiny, který byste mohli využít, když si na to craftováním uděláte vybavení, jenže o těch jeho slabinách se dozvíte až přímo ve finální boji z combat logu. Jistě, můžete to loadnout, prodrat se džunglí zpátky do nejbližšího města a začít zuřivě craftovat, ale to už tak nějak není ono – když projdete 95 % herního obsahu a nenajdete v něm ani dostatek síly ani informace, které by vám pomohly se závěrečným übercombatem, je něco špatně. Tím spíš, že řešením tady není vygrindovat se na vyšší levely, ale vycraftit si silnější nebo vhodnější vybavení, takže by stačilo, kdyby vám nějaký NPC mudrc krypticky naznačil, co váš čeká a jak se na to připravit.

Žádné komentáře:

Okomentovat