Je otázkou, zda si tahle rozsahem a významem spíše druhořadá hra zaslouží dva příspěvky, ale prostě mi to na ně vyšlo. Tenhle se skládá především z obrázků, takže mi přijde takový trochu ošizený, ale co už.
Co se mi na TfC:ToA líbilo - setting a jeho využití
Líbily se mi postavy -
člověk ranger, ale především ještěr paladin, aarakokra kouzelnice a
tabaxi(!) bardka jsou správně exotické postavy pro džungloidní
subkontinent Chult. (Jako placené DLC tady ještě je černošská druidka,
která se umí jako správný druid proměňovat ve zvíře, v jejím případě
ve velociraptora!)
|
Podle
internetů byla rasa leopardních lidí původně vymyšlena pro Maztiku,
kontinent ve stylu středo- a jihoamerických kultur, situovaný daleko na západ od
Faerunu. |
Chultu samozřejmě odpovídá jak grafika
herních polí, tak povaha náhodných encounterů a výběr monster - batiri
(namodralí tropičtí goblini), vegepygmejové (pygmejové z plísně),
velociraptoři a pterodaktylové, giralloni (obří čtyřruké gorily) a
jejich zombie.
|
Náčelník vegepygmejů |
|
Sice
jsem zmínil pterodaktyly, ale ve skutečnosti to jsou ptera-lidé,
zvláštní ještěří rasa, která se umí na pterodaktyly proměňovat, když si
někam potřebují zaletět. |
|
Špatný screenshot velociraptořího level bosse. |
Stejně hezky sem zapadnou i bossové:
|
Yuan-ti
z titulní strany příručky/krabice kupodivu není final boss, ale pouze
level boss. Ohnivý meč, který z něj vypadne, je jeden z mála
permanentních magických předmětů, které mohou vaše postavy v questech
získat. |
|
Takhle vypadá ve hře skeleton key - jako speciální kostlivec, kterého musíte slovit. |
|
Strážce prastarého chrámu, mající podobu obřího kamenného vozidla. |
|
Finální boss demi-lich Acererak, který se poprvé objevil už v modulu Tomb of Horrors v roce 1978. |
|
Je i na obálce herní příručky, na krabici deskovky dostal kupodivu přednost yuan-ti s ohnivým mečem. |
|
Co
představuje rohatá hlava s otevřenou pusou, která je jak na titulní
straně stejnojmenného handbooku, tak na každém loading screenu ve hře,
se mi nepodařilo zjistit...
|
Líbil se mi hlavní quest, protože jeho
zápletka pracuje s metaprostředím D&D, tj. nejenom s reáliemi, ale i
s herními pravidly a tím, jaký mají dopad na herní svět. Hlavní
zápletkou totiž je, že kvůli machinacím zlotřilého demi-liche Acereraka
přestává po celém Faerunu (ale nejdříve v Chultu) fungovat oživování
prostřednictvím klerické magie, konkrétně klasickým kouzlem Raise Dead. A
co hůř, přestává fungovat dokonce retroaktivně, tj. ti, co už byli
někdy tímto způsobem oživeni, začínají nezadržitelně scházet, až nakonec
propadnou smrti, které kdysi díky magii unikli.
Líbilo se mi i využití klasický kouzelných předmětů z arzenálu D&D.
|
Boots
of Elvenkind, unikátní ochranný plášť, chrániče předloktí, prsten
ochrany a ta modrá pyramidka je ioun stone na jedno použití. Efekty
všech předmětů je přizpůsobené hernímu systému D&D Adventure System,
takže třeba dotyčný ioun stone způsobuje, že ho můžete použít před
aktivací schopnosti, kterou můžete použít jednou za quest, a moc na její
spuštění načerpáte z ioun stonu. Ten se tím zničí, ale vy budete moct
použít dotyčnou schopnost během questu ještě jednou. Prostě se nevybije. |
|
Konec. První část názvu hry, tedy Tales from Candlekeep, naznačuje, že by v budoucnosti mohly vyjít v této sérii další hry (ať už nové, nebo remaky předchozích čtyř deskovek v tomto systému), ale uplynul rok a zatím nebylo nic takového ohlášeno ani potvrzeno. |
Žádné komentáře:
Okomentovat