úterý 31. října 2017

DragonStrike - dragon strikes!



Ještě než se vrhnu na trilogii pravděpodobně nejpovedenějších her ze světa Dragonlance (Champions of Krynn, Death Knights of Krynn a The Dark Queen of Krynn), je tady ještě jedna hra z Krynnu, které jsem se v rámci tohoto blogu nepověnoval - DragonStrike! Akční simulátor letu a boje na drakovi! Ano, je to VELMI netradiční pohled na to, jak zpracovat látku Dragonlance i AD&D, ale je kupodivu docela provedený.



Titulní obrazovka hry
V této hře z roku 1990 jste rytířem (zpočátku možná jenom pážetem), který se účastní tažení hodných draků a jejich rytířských jezdců za osvobozením Krynnu ze spárů zlých draků a jejich vládců.



Své tažení za osvobozením Krynnu začínáte úplně na západě na ostrově Sancrist.


Začínáte na bronzové drakovi a kouzelník Fišpán vám dá do výbavy kouzelnou kouli (radar), kouzelný šíp (kurzor ukazující směr k nejbližšímu nepříteli) a zásobu Keoghtomova mazání, kterým můžete - i během mise - léčit sebe a draka. Po úspěšném misi můžete dostat i nějaký ten magický předmět.

Na začátku každé mise si můžete navolit, zda do ní se svým drakem půjdete zranění z předchozí bitvy, nebo vyléčení (těchto "obtížností" se vám nabídne dokonce několik). K misím se můžete i vracet.


Jeden z hezkých úvodních obrázků jedné z pokročilejších misí.

 Hrou postupujete po misích a jádrem hry je vlastně letecký simulátor draka. Samotné mise se odehrávají ve 3D enginu (v tomto případě spíš "3D") a vaším úkolem obvykle je zabít x draků nebo jiných létajících nepřátel, popř. zničit nějaké pozemní či námořní cíle.
Do ovládání proniknete raz dva a potěšilo mě i přehledné menu nejrůznějších nastavení. Můžete si vybrat, jestli chcete vidět nepřátelské draky jako polygony nebo sprity, svoje hitpointy jako barevný proužek nebo číslo, jestli chcete ovládat hru joystickem nebo klávesnicí, a na klávesnici si můžete libovolně přemapovat klávesy, což je super, protože defaultní nastavení pro ovládání pohybu draka bylo přímo opačné tomu, jak jsme ho cítil.

Každá mise je uvedena hezkým obrázkem (který není zcela náhodně dragonlancovský, ale souvisí se samotnou misí) a začíná i končí dobře napsaným textem, který z jednotlivých misí dělá příběh. Ten se dokonce větví, podle toho, jestli se rozhodnete postoupit do vyššího rytířského řádu, nebo ne.
Obrázek a text po úspěšném zakončení jedné z prvních misí (tento obrázek se pak vždy opakuje).



S ostatními draky a dalšími nepřáteli bojujete dračím dechem (který funguje na relativně velkou vzdálenost, ale vždycky musíte počkat, než se "dobije") nebo dračím kopím. To fakticky neovládáte, prostě s ním jenom musíte ve správný čas mířit na správné místo spritu svého soupeře (přesný mechanismus jsem nevychytal).Vyjma toho můžete do svých soupeřů sekat mečem, ale i to probíhá automaticky, tj. musíte se přiblít dostatečně blízko a mít správnou výšku. Nepřátelského draka můžete sundat jedním dobrým šťouchem a stejně tak může dostat on vás jedním dobrým zásahem dechu nebo pařátů.


Hra má spád, mise nejsou dlouhé, v orientaci vám pomáhá jak radar v podobě kouzelné koule a kouzelný šíp, která vám ukazuje směr k vašim soupeřům, i když jsou ještě mimo radar.


Vyjma smrti kvůli zranění z boje se můžete i se svým drakem zřítit kvůli špatnému manévrování...


... ale soupeř vás může i vyrazit ze sedla. Jak vidno, hra myslí na všechna možná nebezpečenství, která mohou čekat na jezdce na dracích. Hezký detail je, že vás drak může ještě před dopadem zachytit, v čemž mu v pokročilejších fázích hry napomáhá Ring of Featherfall, který máte na prstu.


Řada misí (ne-li úplně každá) má dokonce i vlastní text pro neúspěšné zakončení, ale kdy se použije ten a kdy některý z generických textů/obrázků (viz ty dva níže), to netuším.

Tady mě myslím zabila wyverna.


A tady mě dostal dračí dech. A ještě je tam jeden obrázek pro případ, že skončíte propíchaní skrz naskrz šípy.

To by bylo asi tak všechno, co se dá říct o hře DragonStrike jako o celku. V příštím příspěvku se pověnuji tomu, jak se mi hra hrála a tady dojde na menší pixelartové orgie, protože úvodní obrázky jednotlivých misí jsou tak vymazlené, že stojí za to je zde zaznamenat. Svým způsobem pro mě byly větší motivací než vítězný postup armády hodných draků.

Žádné komentáře:

Okomentovat