neděle 7. srpna 2022

Pool of Radiance – pro hrst platiňáků


 

A do třetice hrst náhodných zajímostí.

 

Válečnická exceptional strength 18(01–100) funguje i u klerika.

 

NPCs, která potkáte cestou jsou hezky pestrá - princezna z kmene kočovníků coby škrtička koboldů...

 

... nebo maniac of Bane

 

U hry bylo přibalené kódovací trojkolečko, kteréí jsem za celou hru použil jen třikrát, ale zřejmě plnilo i funkci copy protection. Vyjma toho byl v krabici ještě herní manuál, Adventurers Journal, na jehož úryvky odkazuje řada míst ve hře, a v GOG.com balíčku je i clue book, což je sbírka map a rad.

 

 

Duch paladina mi věnoval vybavení uložené v jeho hrobě. Když ho zkoušel vzít do ruky můj neutral evil fighter, tak ho meč zraňoval. Může ho nosit jen lawful good postava, kterou jsem čirou náhodou měl, byl to můj druhý fighter. Přesvědčení hraje roli i na dalších místech, což je fajn. Na druhou stranu, nikdy se tak neděje v rozhovorech s NPCs, ve kterých by vám různé formulace dialogových možností připomněly, že vaše postavy mají nějaké přesvědčení.

Obzvlášť odpudivý a bezcenný loot najdete i v koboldím doupěti.

 

Finální souboj byl relativně tuhý. Stojí proti vám něco jako tucet 8-levelových fighterů (80 hp, 2 útoky obouručákem, každou ranou dávají něco kolem 10 dmg). Bez důsledného pokrytí prostoru Stinking Cloudy (v tomto případě trochu výjimečně zejména v těch místech, kde obcházeli moje front line fightery, aby se dostali na moje magic usery) bych moc nevěděl, co s tím. Po jejich smrti jsem nechal bitvu pokračovat, abych mohl vypít všechny léčivé a posilovací nápoje. Při této příležitosti jsem seslal i Animate Dead, který mi vynesl pomoc cca pěti macatých zombií. Narozdíl od klasických D&D zombií totiž dostanou stejný počet životů, jaký měli za živa, takže v tomto případě 80. Bohužel, když jsem combat ukončil, abych si mohl promluvit s Tyranthraxem, co bude dál, tak se rozplynuly. (Nerozplynou se, pokud toto kouzlo sešlete při táboření na svého mrtvého druha, ten pak s vámi asi chodí tak dlouho, dokud se nerozpadne. Zvláštní je i to, že normálně funguje na humanoidy, ale tady jen na mrtvé lidi.)

Krátce před finálem potkáte v závěrečném dungeonu proradného člena městské rady, který vás celou dobu úkoloval a zneužíval.



Třeba tím, že vás poslal do nechvalně známého Zhentil Keepu (ve kterém to s vaší skupinou málem špatně dopadne). Zvláštní je ta změna podoby - vlasy a vousy si oholil sám?

 

Tyranthraxus nám vyjádřil svůj obdiv a nabídl nám, ať se k němu přidáme. Zajímavé je, že na jeho otázku odpovídá každý člen vaší skupinky zvlášť, respektive vy za něj, takže v rámci jakéhosi schizofrenního roleplayingu můžete z některých postav udělat hrdiny a z jiných zrádce.

Final boss, kovový drak posedlý démonem

 

Finální souboj začal drak svým (asi elektrickým) dechem, kterým sfoukl naráz dvě postavy (dostaly myslím za 80, moje nejmacatější postava mělo při plném zdraví 64).


Následně jsem se stavil na radnici v kanceláři, kde zadávají všechny vaše úkoly, kupodivu mě přijali, i když byla noc (jinak je sem vstup možný jen ve dne) a za poslední úkol každý z mých dobrodruhů dostal asi 7500 expů – plus 90 000 expů za dokončení celé kampaně! Bohužel mě nenapadlo stavit se předtím v chrámu a hostinci a uvést padlé a omdlelé do použitelného stavu, takže půlka družiny skončila na 235k expů a půlka na 125k. Což nakonec nehraje roli, při přenosu postav do Curse of the Azure Bonds je to stejně stáhne na 25k zkušeností, které jsou jako startovní pro tento díl.

 

Po návratu do města si mě stráže i nadále měří podezřívavými pohledy... :-( Kde je nějaký vděk?


I ohniví obři mají rádi pranky.



Indoor lokace s čímsi divným na zemi - banánová slupka?


Zombie s trendy zabarvenou obhlohou


 

Žádné komentáře:

Okomentovat